روش تمیز کردن چرخ گوشت

نحوه تمیز کردن چرخ گوشت

روش های مناسب تمیز کردن چرخ گوشت

همه ی ما می دانیم که بعد از استفاده از چرخ گوشت، شستن و تمیز کردن تمام قطعات و تیغه های آن همچنین بدنه ی اصلی آن کاری دشوار و زمان بر است.

به همین دلیل بسیاری از خانم ها از این وسیله ی برقی آشپزخانه ی خود استفاده نمی کنند و ترجیح می دهند گوشت را به صورت چرخ شده تهیه کنند.

موارد استفاده از چرخ گوشت برقی :‌

بسیاری از افراد به دلیل حساس بودن در نوع تغذیه ی خود، ترجیح می دهند گوشت را خودشان چرخ کنند.

همچنین بسیاری از خانم ها و آقایان برای خرد کردن مواد غذایی دیگر مانند :‌ پیاز، گوجه و … نیز از این وسیله استفاده می کنند و همان طور که می دانید چرخ گوشت تنها برای چرخ کردن گوشت قرمز استفاده نمی شود.

رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده :

پیش تر خبر هایی به گوش مان می رسید. از این قرار که بسیاری از افراد به خصوص کودکان انگشت خود را به به وسیله ی چرخ گوشت های برقی از دست می دادند. اما امروزه با اطلاع رسانی و یاد دادن نکات ایمنی این اتفاق کمتر پیش می آید.

لازم است که هنگام استفاده از این وسیله ی خشن، نکات ایمنی را رعایت نمایید و آن را به کودکان خود نیز آموزش بدهید.

همچنین در نظر داشته باشید که نحوه ی استفاده ی شما از این وسیله در طول عمر آن نیز تاثیر مستقیمی دارد. در صورت استفاده ی درست از آن شما می توانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

اگر شما نحوه ی استفاده از این وسیله را نمی دانید می توانید به راحتی با مطالعه دفترچه راهنمای چرخ گوشت، استفاده از این وسیله را یاد بگیرید.

برای خرید چرخ گوشت برقی به این نکات توجه کنید :

این وسیله باید موتوری بسیار قوی داشته باشد. که بتوانند مواد سفت مانند انواع گوشت و دیگر مواد غذایی را چرخ کند. به همین دلیل هنگام خرید به قدرت موتور دستگاه دقت زیادی داشته باشید.

در مرحله ی دوم باید به میزان گوشتی که این دستگاه در دقیقه می تواند چرخ کند توجه داشته باشید. دستگاه های امروزی می توانند 1200 تا 1500 گرم گوشت را در دقیقه چرخ کنند.

هنگام خرید چرخ گوشت برقی به تیغه ها و قطعات فلزی دستگاه توجه داشته باشید. تیغه ها می بایست از جنس ضد زنگ باشند. زیرا ارتباط مستقیم با آب دارند و شما در هر بار استفاده لازم است که آن ها را بشورید.

همچنین تیغه ها باید بسیار تیز و برنده باشند. اگر این تیغه ها به اندازه کافی تیز نباشند گوشت و مواد غذایی به جای چرخ شدن، له می شوند.

هنگام استفاده از این وسیله ی برقی به نکات زیر توجه کنید :

هنگام استفاده از این وسیله سعی کنید گوشت را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید تا فشار زیادی به آن وارد نشود.

در بسیاری از مواقع خرد کردن مواد دیگر مانند پیاز و… می تواند به دستگاه شما آسیب وارد کند. آب موادی همچون پیاز می تواند به درون دستگاه رفته باعث خرابی آن شود.

پس به شما توصیه می شود برای چرخ کردن گوشت تنها از این وسیله استفاده کنید. برای خرد کردن مواد دیگر مانند پیاز، از انواع خرد کن دستی کمک بگیرید. استفاده از چرخگوشت برای مواد غذایی دیگر در عین حال تیغه را نیز خیلی زود کند می ‌کند.

خرد کردن سبزیجات و سیب زمینی

خرد کردن سبزیجات و سیب زمینی نیز همین تاثیر را بر چرخ گوشت میگذارد. سبزیجات باید با وسایل و ابزار خاص خود خرد شوند.

سعی کنید بعد از هر بار که از این وسیله استفاده می کنید، آن را به خوبی تمیز کنید. اگر تکه های مواد غذایی و همچنین گوشت مابین قطعات و تیغه ها باقی بماند. می تواند باعث ایجاد بوی بد در دستگاه بشود و همچنین ممکن است در مورد بعدی وارد مواد غذایی جدید بشود و باعث مسمومیت در غذا بشود.

سعی کنید در مدت زمان زیادی دستگاه را خالی روشن نکنید. زمانی که دستگاه بدون گوشت روشن است دور موتور بالا می رود و می تواند به دستگاه شما آسیب وارد کند.

همچنین قدرت موتور چرخ گوشت خانگی پایینه و بیش از ۱۵ دقیقه نباید ازش استفاده کنین وگرنه عمر دستگاه کم می شود.

اگر هم تصمیم بر این داریدکه  مقدار زیادی گوشت را چرخ کنید. هر چند دقیقه یک بار به دستگاه استراحت کوتاهی بدهید. آن را برای چند دقیقه خاموش و مجددا روشن نمایید.

و در اخر توصیه می شود در صورتی که تیغه های دستگاه کند شد. خودتان اقدام به تیز کردن آن نکنید و از بک فرد با مهارت کافی بخواهید تیغه ها را برای تان تیز کند.

دیدگاه‌ها 0

*
*